smarasrockelvis

Alla inlägg under juni 2013

Av Madeleine Rygaard - 30 juni 2013 20:24

Tänkte att high chaparral veckan skulle bli bra, träffade en kille första kvällen och blev kär, tills en sak hände och nu mår ja skit. PUSS :*
Jag och Desirée tog ledningen och ställde oss på high chaparrals scen och dansade framför alla, awesome! :D
Och jag köpte korsett, långkjol och hår rosett

Av Madeleine Rygaard - 26 juni 2013 07:17

Påväg mot High Chaparral nu :D ca 5h resa ;( ?

Av Madeleine Rygaard - 25 juni 2013 14:51

Bocksprång istället för galoppsprång ska det stå på inlägg innan.. ;(

Av Madeleine Rygaard - 25 juni 2013 14:46

Har ridit suppe rätt mycket hos Sara nu, eller ja 3-5ggr iallafall, på uteritten tog hon galoppen super bra, men på banan skuttar hon till och kan dra ner huvet och hennes galopp känns som galoppsprång rakt igenom, men det är en vanesak ;)

Av Madeleine Rygaard - 18 juni 2013 06:36

Är påväg till Sara nu efter att ha vart några dagar i Bollnäs och gjort ingenting, nya hästplaner är tänkta, och idag åker väll jag och mamma och rider Suprice och Elvis, för Sara ska iväg på träning med Shakira senare. Återkommer när tankarna blir mer säkra :)

Av Madeleine Rygaard - 15 juni 2013 14:58

Jag har så svårt att välja saker och veta vad jag vill..
Och ja vet inte om ja vill inrikta mig på western eller dressyr, hoppa kommer ja alltid göra, men om man köper en häst som är ämnad för typ dressyr så känns det ju onödigt att liksom rida western på den, och jag vet INTE vad jag vill eller hur mycket pengar vi kan lägga en.
3 kategorier:
?Western: quarter, paint, apaloosa
?dressyr: frieser, andalusier, lusitano, P.R.E, lipizzaner
?allround: halvblod, fullblod, varmblod, kallblod, araber, ponnysar

Det är sjukt kul att rida dressyr, men när man hoppar upp på tex Shakira, så blir man så fast vid western, men båda är mest kul när det går bra..
Eller så kan jag ju liksom köpa en allround häst, men det är inte så stor chans att den är bra på båda :(
Jag är ju tyvärr en person som inte vill ha det jobbigt eller som orkar lösa problem :((

Av Madeleine Rygaard - 15 juni 2013 09:29

Ja va hos Sara och red Suprice för typ 2 gången, hon betedde sig sjukt bra med mig, hon tycker nog att Sara och mamma är för tunga, hon va så lugn och fin och kollade inte ens på bommarna som vi red över, (hon brukar inte alls vilja gå över utan krångel) det va en helt annan häst, vi skrittade och travade ett tag innan ja skulle testa galopp, och hon tog den med ett litet skutt i början, vilket hon brukar, sen gick d väll ok. Sen tog vi en sväng ut :)

Av Madeleine Rygaard - 15 juni 2013 09:19

Så här va avslutningslooken

Presentation


SMARAS ROCK ELVIS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards